Subject: Kuivastu küla Merevälja kü detailplaneeringu kehtestamisest teavitamine
From: Maa- ja planeeringunõunik <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Aug 2024 16:12:55 +0300

Tere

Vastavalt planeerimisseaduse § 139 lg 6 p 4 teavitame, et Muhu
Vallavolikogu kehtestas 21.08.2024. a otsusega nr 159 Kuivastu küla
Merevälja katastriüksusedetailplaneeringu. Detailplaneeringu kehtestamise
otsus on lisatud käesolevale kirjale.

Planeeringuala hõlmab Muhu vallas Kuivastu külas asuvat Merevälja
kinnistut (katastritunnus 47801:008:0147) ning kavandatava  juurdepääsutee
osas  Mere kinnistut (katastritunnus 47801:008:0421). Planeeringuala
suurus on ligikaudu 1,89 ha.

Detailplaneeringu eesmärgiks on suvila ja abihoone rajamine ning selle
võimaldamiseks ranna ehituskeeluvööndi vähendamine. Tulenevalt
ehituskeeluvööndi vähendamisest on tegemist üldplaneeringut muutva
detailplaneeringuga.

Detailplaneeringuga määratakse katastriüksuste ehitusõigus ja
arhitektuursed tingimused elamu ja kõrvalhoonete rajamiseks,
katastriüksuse sihtotstarbed, liikluskorralduse põhimõtted, tehnovõrkude,
trasside ja tehnorajatiste asukohad, haljastuse põhimõtted ja ulatus,
seadustest ja teistest õigusaktidest tulenevate kitsenduste ja
servituutide ulatus jms ning seatakse keskkonnatingimused planeeringuga
kavandatu elluviimiseks.

Detailplaneeringuga ei nähta ette planeeringuala jagamist
katastriüksusteks. Merevälja katastriüksusele võimaldatakse suvila ja
abihoone püstitamist. Hoonete suurim lubatud ehitusalune pind on 70 m2.
Kavandatav hoonestusala jääb ligikaudu 190 m kaugusele merepiirist ning
selle pindala on ligikaudu 270 m². Krundi veevarustus tagatakse
kavandatavast puurkaevust ning reovee käitlemiseks on lubatud kinnise
kogumismahuti paigaldamine.

Juurdepääs planeeringualale on kavandatud mööda avalikus kasutuses olevat
Bukino teed (tee nr 4780237) ja Läti teed (tee nr 4780371) ning Mere ja
Merevälja kinnistutel paiknevaid erateid. Planeeringuga nähakse ette
avalik juurdepääs kallasrajale (jalgsi, jalgrattaga ja muul sellesarnasel
viisil).

Detailplaneeringuga tehakse ettepanek ranna ehituskeeluvööndi
vähendamiseks Merevälja katastriüksusel hoonestusala ja kavandatava
juurdepääsutee ulatuses. Mere katastriüksuse osas on Muhu valla
üldplaneeringuga ehituskeeluvööndit varasemalt vähendatud.

Detailplaneeringu elluviimisega ei kaasne eeldatavalt piirkonnale olulisi
mõjusid.

Kehtestatud detailplaneeringu materjalidega on võimalik tutvuda valla
kodulehel www.muhu.ee/kehtestatud-detailplaneeringud.

Täiendav info tel 453 0680, [email-masked].

Lugupidamisega

Pille Tamm

maa- ja planeeringuspetsialist

Muhu vald | Keskuse, Liiva küla 94701

Tel: +372 453 0680

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.muhu.ee/> www.muhu.ee